روز شمار
اوقات شرعی
پاسخ به منطق نمایان حق گریز!
azadi
عده‌ای در لباس خیرخواهی قلوب مومنان را پر از شبهه می‌کنند که ما نمی‌گوییم در برابر دشمن مقاومت نکنید حرف ما آن است که باید قبلش از هر جهت کاملا آماده باشید!؛ ما می‌پرسیم حد این آمادگی کجاست و زمانش کی می‌رسد؟ مگر دشمن بی کار و بی عار ایستاده که شما در برابرش قوی شوید ؟!
 
 
قاسم جعفری: انجام جنایات و کشتارهای عظیم و کم سابقه از سوی رژیم غاصب و کودک کش همزمان با عملیات دفاعی پیش دستانه جبهه مقاومت علیه این جرثومه فساد در میان سیاسیون ، صاحب نظران و حتی مدعیان کرسی دین مداری بحث ها ، شبهه ها و تشکیک هایی را برانگیخته است.
 
اگر چه اکثر آنان تظاهر به خیرخواهی و دلسوزی برای اهالی غزه و حتی جبهه مقاومت دارند اما سیاق کلام و محصول بیان و بنان شان به نوعی سرزنش گری رزمندگان مقاومت و گذاردن مسوولیت و تبعات پیش آمده در عرصه نبرد به عهده آنان است . شبهه اساسی شان این است که مقاومت بدون آمادگی متناسب در حجم تقابل با دشمنی اینچنینی موجب تحمیل هزینه های جانی مالی سیاسی و اجتماعی و ایجاد جو روانی نامقبول علیه شهروندان فلسطینی شده است. با شرح اصل مساله باید پرسید آیا واقعا چنین است که این به اصطلاح صاحبنظران و فعالان عرصه های مختلف القا می کنند؟
 
در یک سوال متقابل از این قبیله پر حرف بی درد و دور از عمل می پرسیم آیا شما بر این باورید که ذات رژیم صهیونیستی چنان سرشته شده که اگر رها شود کاری به کار دیگران ندارد ؟ به پیمان ها و تعهداتش وفادار است و اگر خیری نرساند شری هم نمی رساند ؟دست ترور و توطئه و شرارت بر می دارد ؟! و ناظران بی طرف هم چنین سیره و رفتاری را تایید می کنند ؟ آیا در سابقه و عملکرد این رژیم نامشروع چنین اوصافی را دیده اید؟
 
به نظر می رسد اظهارات  این قبیله در عین عقل نمایی پشت پا زدن به عقلانیت عبرت پیشه است ؛ به عبارتی کنه اصلی سخن آنان این است که ضعیف سرنوشتی جز مستضعف ماندن ندارد و بهتر آن است که تسلیم قضا و قدر باشد شاید روزی دشمن و رقیب قدرتمند، خود بر سر عاطفت و لطف آمد و حق مغصوب را برگرداند! تو گویی اشغال گران قدس و فلسطین با دسته گل آمده اند و با ذکر تقوا و موعظه از ترس خدا و قیامت با کلی شرم ساری و اعتذار باز خواهند گشت!
 
اینان انگار بر صحنه های خلق شده از سوی این طایفه پر از قساوت که تو گویی به تعبیر قرآن کریم قلبشان سخت تر از سنگ است چشم فرو بسته اند و گوش ها را برای نشنیدن ناله و فریاد و ضجه های جانکاه مردمانی بی پناه پنبه که نه ، پر از سرب و یا فلزات عایق کرده اند تا بی خیال و با وجدانی راحت تحلیل کنند و بر عرش نصیحت و خیرخواهی ابراز وجود نمایند!
 
این جماعت در فن مغالطه استادند و خوب می دانند چگونه اهداف سیاسی سفارش شده اربابان را در لباس شبهات عقلی و دینی به خورد مخاطبان بدهند !می گویند مگر نمی دانید صهیونیست ها دشمن غدار و خیره سری اند که قدرت های بزرگ بی قید و بند حمایتشان می کنند و مگر حکم شریعت نیست که القاء نفس در هلاکت جایز نیست ؟ در جواب این شبهه افکنی ها و  برای توضیح بیشتر با شما مخاطب فهیم می گوییم شروع کننده حوادث کدام طرف است؟
 
چه کسی به یاد دارد که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال به رغم جابجا شدن افراد و جریانات در راس یا بدنه حکومت فارغ از روش ها و تاکتیک ها در اصل ماجرا که اشغالگری، یهودی سازی قدس و همه سرزمین های اشغالی، قتل و طرد، اسارت و شکنجه صاحبان اصلی سرزمین و نادیده گرفتن کم ترین حقوق آنان است، لحظه ای درنگ کرده باشد ؟ طبق آمار رسمی صهیونیست ها تنها در سه ماه منتهی به طوفان الاقصی بدون هیچ بهانه ای ۴۵۰ نفر را به شهادت رساندند که ۷۰ نفر کودک بودند.
 
صهیونیست ها در پی پیشبرد اهداف خود در یهودی سازی فلسطین و از بین بردن کلی هویت فلسطینی و از خاطر مردم بیرون کردن آنند آنان در هر صورت ماموریت و اهداف خود را پی می گیرند و سکوت و قیام و قعود در برابرشان مهم نیست . به تعبیر قرآن آنان شبیه سگانی هستند که بر آنان هجوم بری یا نه پیوسته در حال پارس کردن انند.
 
شک نیست قاعده نفی عسر و حرج و لاضرر در اسلام یک حقیقت متعالیه است که در آن مصلحت بشری منظور شده است اما هر آن کس که سطحی ترین اطلاعات فقهی را داشته باشد خوب می داند که این قواعد شامل احکام ذاتا ضرری نمی شود . مثلا امر به جهاد طبیعتا با اضرار مادی و جانی ظاهری متقارن است اما هیچ فقیهی نمی پذیرد حکم وجوب جهاد فی سبیل الله را به دلیل احتمال قتل یا جرح متبدل کند . پس استدلال به آیه نهی از القاء نفس در هلاکت در قضیه فلسطین نوعی غوامفریبی است و نه تمسک به حقیقت دین . شهادت طلبی اوج رشد روحی و کمال انسانی هر فردی است به خدا و روز قیامت باور دارد . به تعبیر قرآن اصحاب اخدود تنها به دلیل پایداری بر ایمان خویش با فجیع ترین روش ها به تیغ انتقام جبار زمان خود به شهادت رسیدند.
 
عده‌ای در لباس خیرخواهی قلوب مومنان را پر از زیغ و شبهه می کنند که ما نمی گوییم در برابر دشمن مقاومت نکنید حرف ما آن است که باید از هر جهت کاملا آماده باشید تا به چنین کاری دست بزنید؛ ما می پرسیم حد این این آمادگی کجاست و زمانش کی می رسد؟ مگر دشمن بی کار و بی عار ایستاده است که شما در برابرش قوی شوید ؟!
 
بسیاری اوقات قوت واقعی در دل حادثه شکل می گیرد و از دست بر روی دست گذاشتن  زخمی مرهم نمی گردد.
 
منطق مقاومت آبشخور قرآنی دارد که فرمود : { قُلۡ هَلۡ تَرَبَّصُونَ بِنَاۤ إِلَّاۤ إِحۡدَى ٱلۡحُسۡنَیَیۡنِۖ .. التوبة: ۵۲] آیا جز یکی از دو نیکی « پیروزی یا شهادت » را برایمان انتظار دارید ؟ قطعا مقاومت بی گدار به دل معرکه نزده است و برای همه احتمالات سناریو دارد و ان شاء الله به لطف حق شاهد ظفر را نه تنها با فلسطینیان که در همراهی همه امت اسلامی و آزادیخواهان جهان در آغوش خواهد کشید .
البته ما با کسانی که عالما عامدا سرباز جبهه فرهنگی دشمن شده اند کاری نداریم اما توصیه مان به بهانه جویان سطحی نگر آن است به جای نقد  و سرزنش جان بر کفان وسط معرکه و حین چکاچک شمشیرها به حدیث نبوی عمل کنید که فرمود: "من جهّز غازیًا، فقد غزا، ومن ‌خلف ‌غازیًا فی أهله بخیر، فقد غزا"سنن نسایی حدیث ۳۱۳۸. هر کس رزمنده ای را مجهز کند تو گویی جهادگر است و هر کس امانت دارانه به بازماندگان جهادگری خدمت رسانی کند انگار همپای او جنگیده است . یادمان باشد رژیم نامشروع صهیونیستی طی ۷۵ سال به سان تاجری نامشروع و حرام خور کالاهای عجیبی به فروش گذاشته است ؛
 
۱- به بهانه هولوکاست مظلومیت نمایی کرد و در لوای این مظلوم نمایی جنایات خود را توجیه نمود.
 
۲ - یهودیان بسیاری را با وعده تامین زندگی توام با رفاه و آرامش تشویق به کوچ به سرزمین اشغالی نمود تا کمبود جمعیت خود را جبران کند
 
۳- با تمسک به قدرت تکنولوژی و اطلاعاتی، خود را مشرف بر همه قضایای ریز و درشت منطقه و بلکه جهان نشان داد.
 
۴- به بسیاری از ساده باوران و خصوصا حکام ضعیف النفس چنگ و دندان نشان داد و عده و عده و تکنولوژی مدرن نظامی اش را به رخ کشید تا بپذیرند ارتشش واقعا شکست ناپذیر است و در نتیجه تسلیم امر واقع شده و مسیر رسمیت بخشی و عادی سازی روابط را در پیش گرفتند.
 
۵- به تمام ارتش های منطقه باوراند که دست برتر نظامی و دفاع هوایی است و گنبد آهنین نفوذ ناپذیرش احتمال نفوذ به سرزمین های اشغالی را به صفر رسانده است و.. اما طوفان الاقصی همه این کاخ های تصنعی و بنیان های عنکبوتی را در محاق واقعیت فرو ریخت و بر سر خیال پردازانش آوار کرد و معلوم شد که دشمن صهیونیستی ظالم ، غاصب و جانی به مصداق تا عمر شرمسار خائنانه دارد پیوسته در دلهره می ماند.
 
در عرصه اطلاعات لاف در غربت می زند ارتشش بی انگیزه بزدل و شکست خورده است و یهودیان گسیل یافته به این سرزمین اجاره ای البته از نوع عدوانی غیر قانونی و موقتی اند و مدام باید در کابوس و خطر شب و روز بگذرانند و در خانه‌ای که صاحبانش حسرت آن دارند و برای پس گرفتنش جان و مال. و آبرو به کف نهاده اند روی رفاه و آرامش نخواهند دید.
نظرات
CAPTCHA