روز شمار
اوقات شرعی
تفاوت پوشش اعتراضات فرانسه و ایران در اینترنشنال
azadi
درحالی شبکه سعودی اینترنشنال ناآرامی‌های اخیر فرانسه را نادیده می‌گیرد و نتایج را به اعلام تحقیقات تکمیلی پلیس موکول می‌کند که درخصوص مرگ مهسا امینی از همان دقایق اول شروع به دروغ‌پراکنی کردند و منتظر نظریه پزشکی قانونی هم نماندند.
 
 
 

شبکه تلویزیونی اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی در پوشش خبری اعتراضات کُردها به دولت فرانسه، اقدام خشمگین معترضان در آن کشور را "اعتراض" و مقابله پلیس را «درگیری» خواند. در حالی که از ابتدا تاکنون که ناآرامی‌ها در ایران فروکش کرده است، آن را «خیزش انقلابی» و مقابله پلیس را «سرکوب» می‌نامد.

نکته قابل توجه هم اینکه کارشناسان این شبکه در خصوص انگیزه عامل حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی کُردها عنوان کردند که باید منتظر تحقیقات تکمیلی پلیس ماند. در صورتی که در خصوص مرگ مهسا امینی منتظر نظریه پزشکی قانونی نماندند و حتی آن را رد کردند.

ضمن اینکه کارشناس این شبکه اعلام کرد که در تجمعات روز گذشته در فرانسه، پلیس آغازگر درگیری بود و به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد. همچنین گزارشگر این شبکه به دلیل ممانعت پلیس مجبور شد از فاصله دیگری نسبت به مرکز برگزاری تجمع گزارش ارسال کند.

نظرات
CAPTCHA