روز شمار
اوقات شرعی
دروغ سعودی-آمریکایی با سوژه «چمدان»
azadi

00/08/20

چمدان های ملی پوش کشورمان از دو روز گذشته سوژه جریان سعودی-آمریکایی شده و همچنان ادامه دارد.

 

 

از دو روز گذشته موضوع چمدان های ملی پوشان فوتبال کشورمان در فرودگاه بیروت در میان کاربران سعودی، اماراتی و لبنانی های حامی جریان آمریکا دست به دست می شود.

*استارت حاشیه سازی هدفمند بوسیله آل سعود 

استارت این جریان از زمان ورود کاروان تیم ملی کشورمان به لبنان خورد. وقتی تصاویر ملی پوشان با چمدان های بزرگ در فضای مجازی منتشر شد، یکی از شخصیت های آل سعود آنها را برای اهداف سیاسی دانست و از بزرگیشان اظهار تعجب کرد.

وقتی این شخصیت سعودی به این موضوع بسیار طبیعی از دید سیاسی خودش پرداخت،کاربران مجازی در سعودی، امارات و مخصوصا کاربران ضد مقاومت شروع به پمپاژ شایعات در فضای مجازی کردند. آنها اعلام کردند این چمدان های بزرگ برای اهداف سیاسی ایران در لبنان استفاده شده و بدون تفتیش وارد خاک این کشور شده است.

*ورود رسانه های ضد انقلاب برای دامن زدن به شایعه

موج سواری ها از چمدان تیم ملی فوتبال ایران از فضای مجازی به رسانه های ضد انقلاب رسید. شبکه فارسی زبان معاند «ایران‌اینترنشنال» با گرایش به رژیم عربستان سعودی با انتشار پستی مغرضانه در این مورد نوشت: «برخی فعالان و کاربران ایران و لبنان در رسانه‌های اجتماعی تردیدهایی در این باره و امکان انتقال دلار یا تجهیزات پهپاد برای حزب‌الله را مطرح کردند!».

*وزیر کشور لبنان در دامن شایعه سازی افتاد

این جریان و دسیسه مجازی تنها به اینجا ختم نشد، حتی بسام المولوی وزیر کشور لبنان نیز وارد این حاشیه سازی ها شده و جریان سعودی-اماراتی ضد ایران را به نوعی تایید کرد.

وزارت کشور لبنان با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «قاضی بسام المولوی وزیر کشور، پس از انتشار تصاویری از ورود بازیکنان فوتبال خارجی به بیروت، نامه‌ای به رئیس دستگاه امنیتی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بابت تعداد زیاد چمدان و مسائل مطرح شده پیرامون عدم بررسی این چمدان‌ها در بدو ورود به فرودگاه ارسال کرد. مولوی از سازمان امنیت فرودگاه خواست تا بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و گزارش مفصلی را به وی تحویل دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.»

*اهداف سیاسی سعودی-آمریکایی پشت ماجرا

این درخواست وزیر کشور لبنان از روز گذشته تا الان در صفحات توئیتری سعودی ها و اماراتی ها به سوژه روز تبدیل شده است. سایت «ال اف جی» نیز در این زمینه نوشت: توجه غافلگیرکننده صفحات مجازی به بازی فوتبال ایران و لبنان به دلیل فضای سیاسی کنونی حاکم در  لبنان دانست.

در شرایط سیاسی لبنان، این روزها وابستگان به جریان سعودی- آمریکایی در مقابل حزب الله گرفته اند که تمام این مسائل سیاسی باعث شده تا چمدان های ملی پوشان ایرانی مورد توجه بیش از حد قرار بگیرد.

*خنثی شدن بمب حاشیه ساز سعودی-آمریکایی ضد ایران

بمب خبری سعودی-آمریکایی ضد ایران بوسیله کاربران مجازی خنثی شد. بعد از اظهارات عجیب وزیر کشور لبنان درباره چمدان های ملی پوش ایرانی در فضای مجازی، این مسئول بلند پایه به چالش کشیده شد. کاربران در فضای مجازی با انتشار تصاویری از ملی پوشان اماراتی و کره ای با همین حجم از چمدان ها، از او سوال کردند که این موضوع برای همه تیم ها وجود دارد و امری طبیعی است.

کاربران مجازی با انتشار تصاویر کاروان تیم ملی امارات و کره جنوبی با همین حجم از چمدان های تیم ملی ایران این بمب حاشیه ساز سعودی- آمریکایی را خنثی کردند تا این مسئله بسیار کوچک و طبیعی که با اهداف سیاسی بزرگ نمایی شده بود، ختم شود.

نظرات
CAPTCHA