روز شمار
اوقات شرعی
اسرائیل چطور به شایعات کرونایی در ایران دامن زد؟
azadi

99/2/6

 

رادیو پیام اسرائیل برای رفع موانع شایعه‌سازی، منابع رسمی را زیر سؤال برده و به طور مشخص مخاطب خود را به منابع غیررسمی ارجاع می‌دهد که این اقدام به افزایش ضریب شایعات می‌انجامد.

 

 

 

رسانه‌های معاند در دوران شیوع کرونا، سیاست خاصی را در انتشار اخبار خود نسبت به ایران به کار گرفته‌اند. بررسی تحلیلی عناوین خبری رادیو پیام اسرائیل در بازه زمانی ۱۱بهمن تا ۱ فروردین ۱۳۹۹، کشف سناریوی عملیات روانی رسانه مزبور، چندان دشوار نیست.

با توجه به آمار، روش‌های عملیات روانی به کار رفته و پردازش موضوعی اخبار منتشر شده در رادیو پیام اسرائیل، باید گفت رسانه‌های وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی به خوبی می‌دانند که نزد مردم ایران منفورند از همین رو تلاش مذبوحانه‌ای برای پاک کردن این نفرت عمیق، اسلامی و انسانی می‌کنند.

رادیو پیام اسرائیل نیز در همین راستا تلاش‌هایی داشت اما در هر صورت باید اذعان کرد که مخاطب ایرانی این رسانه کسانی هستند که به طور کامل از نظام اسلامی و آرمان‌های آن بریده‌اند و برانداز یا آماده پذیرش عقاید براندازانه حاد هستند.

با توجه به اخبار منتشر شده از رادیو پیام اسرائیل به نظر می‌رسد این رسانه نیز به خوبی موقعیت خود را درک کرده از همین رو با ابزار و تکنیک‌های بسیار سیاه رسانه ای هم‌چون: دروغ، شایعه، اخبار غیرمستند، تهمت، بزرگ‌نمایی، تخریب مستقیم و ... خود را به منبعی برای تأمین خوراک برای بریدگان از نظام و به اصطلاح براندازها تبدیل کرده است و دروغ‌های شاخدار صریح را با ادبیات عامه پسند و با تکیه بر تکنیک های عملیات روانی به خورد مخاطب می دهد.

بر همین اساس؛ رادیو پیام اسرائیل خود را به سان یک رسانه نیمه‌رسمی نگه می‌دارد. چراکه رسانه‌های رسمی نمی‌توانند به صورت واضح و آشکار اخبار دروغ یا بی‌سند منتشر کنند.

بنابراین باید گفت که این رسانه منبع شایعه‌سازی و گردش شایعات علیه نظام به ویژه رهبری و سپاه است و با توجه به هم‌رسانی شبکه‌ای و مشاهده هماهنگی غیرعادی برخی فعالان برانداز و حساب‌های فیک در برخی شبکه‌های مجازی(خصوصا توییتر) با این رسانه معاند، به نظر می رسد که این رسانه صهیونیستی منبع شایعات براندازهای فیک توییتری و غیرتوییتری نیز هست.

رادیو پیام اسرائیل برای رفع موانع شایعه‌سازی منابع رسمی را زیر سؤال برده و به طور مشخص مخاطب خود را به منابع غیررسمی ارجاع می‌دهد که این اقدام به افزایش ضریب شایعات می‌انجامد. البته رادیو پیام اسرائیل دقت داشت که ماشین تخریب و اراذل رسانه‌ای خود را علیه شخصیت‌های غرب‌زده و مسئله‌دار به کار نگیرد و حتی در مواقع حساس به تبرئه برخی مسئولین رده‌بالای سیاسی که نزدیک به نقشه‌های سیاسی غرب محسوب می‌شوند نیز پرداخت.

متن کامل این پژوهش که توسط جمعی از طلّاب حوزه علمیه گردآوری منتشر شده را از طریق لینک پایین می‌توانید دریافت کنید:

 نقشه خوانی عملیات روانی رادیو پیام اسراییل در ماجرای کرونا علیه ایران

منبع: فارس
کلمات کلیدی:
اسرائیل
نظرات
CAPTCHA