روز شمار
اوقات شرعی
اَلکس کراسِ جیمز پترسون بار دیگر در میان پرفروش‌های نیویورک‌تایمز
azadi

98/9/24

 

مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته جیمز پترسون با داستانی دیگر از مجموعه اَلکس کراس موفق به حضور در میان پرفروش‌ها شده است.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک‌تایمز، این مجله هر هفته فهرستی از آثار پرفروش خود در بخش‌های داستانی، غیرداستانی، و کودک و نوجوان در هفته پیش رو را منتشر می‌کند. در این مطلب نگاهی به پرفروش‌ترین آثار داستانی این هفته خواهیم داشت.
 
«افزایش جادو» نوشته نورا رابرتز در هفته نخست انتشار موفق شد در رتبه یک پرفروش‌های نیوویرک‌تایمز قرار بگیرد. داستان جنایی دیگر از نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز که این بار به رویارویی و جنگ فالون سوئیفت با دوستی قدیمی می‌پردازد.
 
«محافظین» نوشته جان گریشام پس از گذشت پنج هفته از انتشار و با یک پله صعود نسبت به هفته پیش موفق شد در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد. کالن پُست، شخصیت اصلی داستان و وکیل دادگستری وکالت یک پرونده مهم را بر عهده می‌گیرد و با چند قاتل درگیر و زندگی‌اش دگرگون می‌شود.
 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز 65 هفته است که در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و این هفته با یک پله نزول نسبت به هفته گذشته در جایگاه سوم قرار گرفت.داستانی هیجان‌انگیز از روابط انسانی و عشق و تقلای انسانی تنها برای حیات. زنی که سال‌ها به تنهایی در جنگل زندگی کرده است ناگهان متهم به قتل می‌شود و سرنوشتی نامعلوم در انتظارش است. ریس ویتراسپون، ستاره هالیوود با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتابخوانی‌اش نقش زیادی در محبوبیت داستانِ اُونز داشت. این کتاب اخیراً با ترجمه آرتمیس مسعودی و همکاری نشر آموت رخت واژگان فارسی را به تن کرد و وارد بازار کتاب ایران شد.
 
«کراس متلاشی» نوشته جیمز پترسون، پرکارترین نویسنده دنیا موفق شد در هفته نخست انتشار در جایگاه چهارم قرار بگیرد و پیش‌بینی می‌شود تا چند هفته در میان پنج رتبه اول پرفروش‌ها قرار داشته باشد. «کراس متلاشی» بیست و هفتمین مجموعه از داستان الکس کراس است که در آن کاراگاه کراس در پی کشف بی‌گناهی یک محکوم به زندان است. اَلکس کراس، نام شخصیت اصلی داستان‌های پترسون است که در واقع شرلوک هولمز قاره آمریکا محسوب می‌شود؛ شخصیتی که دریافتن پاسخ سوال‌هایش تنها به توانایی‌های خاصش به عنوان یک کاراگاه تکیه نمی‌کند و روانشناس ماهری است که با تحلیل آگاهانه خود از انسان‌ها و شرایط اطرافش به گونه‌ای به سوی کشف حقیقت قدم برمی‌دارد و به قصه شاخ و برگ می‌دهد که خواننده تا آخرین فصل کتاب نمی‌تواند پایان قصه را حدس بزند و این عنصری است که نویسندگان معدودی به آن دست یافته‌اند. شاید به همین دلیل است که کتاب‌های پترسون بیشتر از نویسندگان دیگری که در این ژانر می‌نویسند مورد استقبال طرفداران داستان‌های معمایی و جنایی قرار گرفته و سال‌ها در صدر جدول پرفروش‌ترین آثار مانده است و نویسنده را تبدیل به پرفروش‌ترین نویسنده دنیا کرده است.
 
«یک دقیقه تا نیمه شب» نوشته دیوید بالداچی در هفته نخست انتشار موفق به حضور در جایگاه نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز شد اما حالا و پس از دو هفته در جایگاه پنجم قرار دارد. وقتی آلتی پرینس به شهر محل تولدش برمی‌گردد تا درباره ربوده شدن خواهرش در سی سال قبل تحقیق کند اما متوجه حضور یک قاتل زنجیره‌ای در شهر می‌شود.
 
 
 

 

نظرات
CAPTCHA