روز شمار
اوقات شرعی
دوران جدید عالم
azadi
98/6/25
نگاهی به رویدادهای چند هفته اخیر منطقه غرب آسیا از سویی و اظهار نظرها و رویدادهای داخلی آمریکا و اروپا از سوی دیگر نشان می دهد که جبهه مقاومت با محوریت ایران مستمرا" در حال اوج، انسجام و اقتدار بیشتر و جبهه استکبار با مرکزیت آمریکا همچنان در حال نزول،شکست و قهقراست.
 
 
تحلیل های کلان از اوضاع منطقه ای راهبردی و پیچیده مثل غرب آسیا را نمی توان و نباید بر رویدادهای یک مقطع خاص و محدود استوار نمود. لیکن وقتی رویدادها ولو در دوره ای محدود، ادامه یک روند باشند و دلایل و قرائن محکم دیگری چشم اندازی روشن را نشان دهند، رویدادهای دوره ای کوتاه نیز معنی دار و با اهمیت می شوند.
نگاهی به رویدادهای چند هفته اخیر منطقه غرب آسیا از سویی و اظهار نظرها و رویدادهای داخلی آمریکا و اروپا از سوی دیگر این واقعیت را مورد تاکید قرار می دهد که جبهه مقاومت با محوریت ایران مستمرا" در حال اوج، انسجام و اقتدار بیشتر و جبهه استکبار با مرکزیت آمریکا همچنان در حال نزول،شکست و قهقراست.
در جبهه مقاومت در همین هفته های اخیر،علاوه بر غوغای محرم و شور حسینی و بزرگداشت حماسه عاشورا که ابعادش جهانی شده است شاهد تداوم پیروزی ها در یمن، سخنرانی های پرشور، هم افزا و مقتدرانه سیدحسن نصرالله، پاسخ بی سابقه حزب الله به تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی و حضور معنی دار مقتدی صدر در مراسم شام غریبان رهبر انقلاب بودیم.رویدادهایی جریان ساز که تاثیرات مثبت بلندمدتی را نوید می دهد.
اما در آنسوی میدان، ترس و وحشت رژیم صهیونیستی و فرار مفتضحانه نخست وزیر این رژیم از نشست انتخاباتی اش،ادامه اختلافات در کاخ سفید و اخراج بولتون،تشدید بحران در انگلستان و ادامه اختلافات بین دولت و پارلمان و همچنین شدت گرفتن گرایشات استقلال طلبانه در ایرلند و اسکاتلند و شکست همپیمانان منطقه ای آمریکا چشمگیر بود.
آن اوج و این افول بیانگر یک واقعیت بسیار مهم است و آن شروع "دوران جدید عالم" است.شروعی که میتوان گفت از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز گشته و همچنان ادامه دارد.
رهبر فرزانه انقلاب سالها پیش از شروع چنین دورانی خبر دادند و فرمودند:«با انقلاب اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطه از عالم و با مبارزات طولانی‌ای که ملت ما پشت سر رهبر عظیم‌الشأنش برای حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد، عصر جدیدی با خصوصیاتی متمایز با دوران قبل در عالم به‌وجود آمد. قدرت‌های مادی دنیا چه بخواهند چه نخواهند، آمریکا چه بخواهد چه نخواهد، این دوران در دنیا آغاز شده و پیش هم رفته است.»
فارس
نظرات
CAPTCHA