روز شمار
اوقات شرعی
کتاب «روایت رهبری» رونمایی و معرفی شد
azadi

98/04/16

 

 

 

 

 

کتاب «روایت رهبری» که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در ایام سالگرد انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری منتشر شده بود، صبح یکشنبه  ۱۳۹۸/۴/۱۶ در فرهنگسرای اندیشه معرفی و رونمایی شد.
بر اساس این گزارش این کتاب در سه فصل و ۶۲۰ صفحه، روایت جامع و دست اولی است از «رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی»، «تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی» و در نهایت «تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی».
از ویژگی‌های «روایت رهبری» می‌توان به استفاده از برخی خاطرات منتشرنشده سیاسی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تناسب موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره کرد.
این کتاب توسط سیدیاسر جبرائیلی تألیف شده و انتشارات انقلاب اسلامی آن را چاپ کرده است.
در این مراسم حجت‌الاسلام محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، آقای محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و ادب حضور داشتند.
در آغاز برنامه آقای ایمان عطارزاده معاون هماهنگی مؤسسه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این اثر برای نخستین‌بار برخی روایت‌ها را در خود جای داده گفت: این کتاب می‌تواند سرآغاز جدیدی برای پژوهش پژوهشگران در موضوع رهبری پژوهی باشد. تعیین ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی در این اثر مورد توجه بوده است. همچنین در این اثر خاطرات منتشر نشده‌ای از مذاکرات مجلس خبرگان در ١٤ خرداد سال ١٣٦٨ منتشر شده است.

 

 

 

نظرات
CAPTCHA