روز شمار
اوقات شرعی
آمریکایی‌ها از سوریه خارج نمی‌شوند، بلکه فرار می‌کنند
azadi

97/10/04

مشاور اسد: خروج آمریکا از سوریه یادآور فرار اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان است

 

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به تصمیم آمریکا برای خارج‌سازی نظامیانش از خاک این کشور، تأکید کرد، خاک این کشور به صاحبانش بازگردانده خواهد شد.

 

 

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی-رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مسئله احتمال خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور پرداخت و از آن به «فرار» تعبیر کرد.

شعبان با انتشار یادداشتی در روزنامه «الوطن» سوریه تحت عنوان «فرار» اعلام کرد: «از چند روز پیش که ساره سندرز سخنگوی کاخ سفید، خروج نیروهای آمریکا را اعلام کرد، تصویر سربازان اسرائیلی که از جنوب لبنان فرار می‌کردند و مزدوران خود را پشت سرشان جا می‌گذاشتند، از ذهنم خارج نمی‌شود».

وی با بیان این مطلب افزود: «مسئله مهم در این صحنه، تصویر مزدورانی است که اربابانشان آنان را رها می‌کنند و چند قرن و چند دهه رها می‌شوند و تا به امروز نیاموخته‌اند که وابستگی باید به خاک و تاریخ باشد، نه اربابی که با سلاح، پول و نگاه تبعیض‌آمیز می‌آید تا برخی از انسانهای ضعیف صاحب خاک را قانع کند که برایشان حقوق، آزادی و کرامت رقم خواهد زد».

مشاور اسد ادامه داد: «آمریکایی‌ها چه امروز خارج شوند چه فردا و صرف‌نظر از تاریخش، شیوه و تضمین خروج آنان، بی‌گمان از سوریه فرار خواهند کرد و این خاک به صاحبان و اهل آن بازگردانده خواهد شد».

شعبان با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که تحرکات دشمنان طی دهه‌های گذشته در مناطق مختلف دنیا فاجعه‌بار بوده، گفت، این افراد به هر کشوری که حمله کردند، تاوان آن را پرداخت کردند و به شکست آنان منجر شد.

شعبان با تأکید بر اینکه پس از این جنگ‌ها، محور مقاومت توانسته است قدرت و توانمندی خود را افزایش دهد و نقش مهم‌تری در نقشه آینده ایفا کند، تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را از چند ماه پیش اتخاذ کرده، ولی اینکه اجرای آن چقدر به طول بینجامد، مبتنی بر واقعیت سیاسی، نظامی و اقتصادی پیچیده است.

این مسئول سوری در پایان خاطر نشان کرد که برخی «همچنان جرأت ندارند معادله را تغییر دهند و با خط درشت بنویسند که [آمریکاییها] فرار کردند؛ زیرا ما ایستادگی کردیم و شکست خوردند؛ زیرا ما جانفشانی کردیم».

نظرات
CAPTCHA