روز شمار
اوقات شرعی
وقتی صفر آمار اشتغال در گزارش رئیس‌جمهور جا به جا می‌شود
azadi
97/8/6
رئیس جمهور که پیش از این آمار اشتغال ۲۰۰ هزار نفری ICT را در اشتباهی لفظی ۲ میلیون نفر اعلام کرده بود این بار به جای آمار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شغلی که معتقد است در ۵ سال ایجاد شده به اشتباه رقم ۲۷۵ هزار شغل را بیان کرد.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیروز در جریان معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس شورای اسلامی گفت: در طول این 5 سال افتخار می‌کنیم که شاغلین کشور را از حدود 20 میلیون و 600 هزار نفر به 23 میلیون و 300 هزار نفر رساندیم. تعداد شاغلین در روزی که دولت را تحویل گرفتیم، 20 میلیون و 600 هزار بوده و امروز اشتغال 23 میلیون و 300 هزار است. این میزان اشتغال را در طول 5 سال درست کردیم.
 
اما رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود به جای همین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل در ۵ سال به اشتباه گفت ۲۷۵ هزار شغل در ۵ سال ایجاد شده است. موضوعی که با واکنش نمایندگان مواجه شد و البته رئیس جمهور تاکید داشت آمار مربوط به مرکز آمار است.
 
گذشته از اینکه این آمار فارغ از اشتباه لفظی هم با گزارش‌های فصلی مرکز آمار مطابقت ندارد و در گزارشی دیگر به آن پرداخته‌ایم اما اشتباه لفظی رئیس جمهور در ارائه آمار اشتغال برای دومین بار است که تکرار می‌شود.
 
پیش از این هم رئیس جمهور در ماجرای اشتغال ICT  به اشتباه آمار ۲۰۰ هزار شغل را ۲ میلیون شغل اعلام کرده بود که با واکنش وزیر ارتباطات مواجه شد و آذری جهرمی گفت: فکر می‌کنم بیان دو میلیون شغل یک اشتباه لفظی از سوی رئیس‌جمهور بود.گزارشی که خدمت رئیس‌جمهور دادیم مبنی بر این بود که در دوسال گذشته در فضای مجازی بالغ بر 200 هزار شغل ایجاد شده است. 
نظرات
CAPTCHA