روز شمار
اوقات شرعی
انتقاد یک اقتصاددان از نقش بانکها در التهابات بازار سکه
azadi

97/07/26

بانک‌ها با ‌خنده قیمت زمین و سکه را بالا می‌برند، فحشش را نظام می‌خورد/ آیا کسی سوال کرده سرمایه‌ چه مقدار از سکه‌هایی که خریداری شده متعلق به بانک‌هاست؟

شاه ویسی گفت: مگر سال 87 چندتا از همین بانک‌ها وارد بازار مسکن نشدند و قیمت مسکن را ظرف سه ماه 2.5 برابر نکردند؟ فحشش‌ را دولت نهم خورد آنها هم می‌خندیدند، امروز همین بانک‌ها رفته‌اند در سکه، حالا فحشش را دارد نظام و یک دولت دیگر می‌خورد آنها باز هم دارند می‌خندند.

 

 

به گزارش «نود اقتصادی» ساسان شاه ویسی اقتصاددان با انتقاد از عملکرد بانکها اظهار کرد: وقتی کسی نظارت نمی‌کند بانک‌های بدهکار به بانک مرکزی پولشان را به بازار سکه می‌برند و این بازار را هیجانی می‌کنند. مگر سال 87 چندتا از همین بانک‌ها وارد بازار مسکن نشدند و قیمت مسکن را ظرف سه ماه 2.5 برابر نکردند؟ فحشش‌ را دولت نهم خورد آنها هم می‌خندیدند، امروز همین بانک‌ها رفته‌اند در سکه، حالا فحشش را دارد نظام و یک دولت دیگر می‌خورد آنها باز هم دارند می‌خندند.

وی افزود: آیا الان کسی سوال کرده سرمایه‌ چه مقدار از سکه‌هایی که خریداری شده متعلق به بانک‌هاست؟ یا کسی می‌داند سرنوشت دلارهایی که به بانک‌ها داده شده بود چه شد؟ در دوره آقای احمدی‌نژاد 42 میلیارد برای تنظیم بازار ارز تزریق شد ولی پولی برنگشت، وقتی هم که آقای بهمنی وجوه بانک‌ها را مسدود کرد دیوان محاسبات آقای بهمنی را تحت تعقیب قرار داد؛ این چه رابطه‌ای است که اگر رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهد انضباط بین بخشی ایجاد کند با او برخورد می‌کنند.

کلمات کلیدی:
شاه ویسی,بازار,بانک
نظرات
CAPTCHA