روز شمار
اوقات شرعی
دلار کوتاه آمد اما «آمدنیوز» نه!
azadi

97/07/11

 

درحالی که از روز گذشته دلار، سیر سقوطی را درپیش گرفته، رسانه‌های ضدانقلابی که کوچکترین افزایش قیمتی را منتشر می‌کردند، حالا رویکرد متفاوتی درپیش گرفتنه‌اند.

 

 

از شایعه تا واقعیت: «عطسه ترامپ  جمهوری اسلامی را نابود می‌کند»، «ترامپ فوت کرد اقتصاد ایران را آب برد»، «ناامیدی بازار و مردم از اصلاح‌ ساختار سیاسی و انسداد سیاسی»، «دلار از مرز ۱۹ هزارتومان عبور کرد»، «دلار به ۲۰ هزارتومان رسید» و ... این‌ها تیترهایی بود که رسانه‌های ضدانقلاب از جمله آمدنیوز در روزهای بالارفتن قیمت دلار پشت سرهم و به صورت زنجیره‌ای منتشر می‌کردند.


در روزهایی که وضعیت اقتصادی ایران، روزهای سختی را پشت سرمی‌گذاشت، این رسانه‌های ضدانقلاب بذر ناامیدی را در دل مردم کاشتند،  اما از روز گذشته که سقوط آزاد دلار آغاز شده، بسیاری از این رسانه‌ها سکوت اختیار کردند.

به طور مثال بی‌بی‌سی فارسی که دائم کوچکترین گرانی ارز  و سکه را منتشر می‌کرد، ساعت‌ها پس از پایین آمدن قیمت سکه خبری را منتشر نکرد. به طوری که مورد انتقاد بسیاری از کاربران هم قرار گرفت.

 

اما پس از انتقادات از این رویکرد رسانه هایی مثل بی‌بی‌سی فارسی، آن‌ها به ناچار به افت قیمت دلار اعتراف کردند، اما برخی دیگر تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا القا کنند این روند نزولی موقت است.

حتی آمد‌نیوز پارا فراتر گذاشته و در اقدامی خلاف منافع مردم ایران، به مردم پیشنهاد داد تا از فروش ارز خود خودداری کنند.

 

نکته دیگر آنکه آمدنیوز، حتی دوربین مخفی منتشر شده در خبرگزاری فارس(اینجا) را که دلالان در آن به کاهش چندهزارتومانی دلار در روزهای آینده اعتراف کردند را تقطیع و با تیتر «اعتراف دلال به افزایش دلار تا ۲۵ هزارتومان» منتشر کرد.

 

اما در این موضوع هم آمدنیوز، خرق عادت نکرد و به رسم همیشه پای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به میان کشید. آمدنیوز که اربابانش(عربستان، آمریکا و امارات) از ضرب شست‌های سپاه در طول سال‌ها و ماه‌های اخیر به شدت متضرر شدند، پس از شایعه بدون سند دستگیری حجـت‌الاسلام حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه(اینجا)، این بار پای این نهاد انقلابی را به نابسامانی‌های اقتصادی اخیر باز کردند.

 

صدای آمریکا هم از بین حدود ۹۰ خبری که بسیاری از آن‌ها علیه جمهوری اسلامی بود تنها به یک گزارش از فضای مجازی درباره نظر مردم درباره کاهش قیمت ارز، بسنده کرد.

کانال تلگرامی دویچه‌وله آلمان نیز از روز گذشته تا لحظه انتشار این گزارش از بین ۴۰ پست،  تنها یک مطلب و آن هم به طور غیرمستقیم از کاهش قیمت دلار روی خروجی خود منتشر کرد.

العربیه هم اصلا مطلبی درباره این سقوط قیمت‌ها بر روی خروجی خود منتشر نکرد.

رادیو فردا هم از ۱۶ پستی که منتشر کرد ۴تای آن‌ها را به وضعیت دلار اختصاص داد.

به نظر می‌رسد رسانه های ضدانقلاب در این عرصه‌های سخت اقتصادی بار دیگر عنادشان را با جمهوری اسلامی ایران نشان دادند و به نوعی تاکید کردند که ثبات اقتصادی مردم ایران را نمی‌توانند تحمل کنند.

نظرات
CAPTCHA