روز شمار
اوقات شرعی
نابودی یک گردان کماندویی دشمن
azadi
97/05/20
رزمندگان اسلام در یک عملیات نفوذی دیگر در قلب مواضع دشمن در شمال شرق کردستان عراق نیز موفق شدند یک گردان کماندویی از نیروهای دشمن را متلاشی کنند. رخدادهای 9 مرداد 64

 

 

رخدادهای 9 مرداد 64

چکیده:

  • وزیر کشور اسامی نامزدهای واجد شرایط انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

 

  • گردان کماندویی دشمن در جبهه های شمال غرب متلاشی شد.

 

  • ستاد تبلیغات جنگ از خبرنگاران خارجی خواست تا از مناطق آزاد شده در عملیات قدس بازدید کنند.

 

  • واردات داروهای کهنه از سوی وزارت بهداری تکذیب شد.

 

  • ایران قهرمان پرتاب دیسک المپیک معلولین جهان شد.

 

اعلام اسامی 3 نامزد انتخابات ریاست جمهوری

در پی پایان یافتن مدت قانونی بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری و اعلام اسامی تائید شده از سوی شورای نگهبان وزیر کشور طی اطلاعیه ای اسامی کاندیداها را اعلام کرد.

در بخشی از اطلاعیه وزیر کشور آمده است: اسامی نامزدهای مقام ریاست جمهوری اسلامی را که صلاحیت آنان از جهت دارا بودن شرایطی که در قانون اساسی ذکر شده و به تائید اکثریت اعضای شورای محترم نگهبان رسیده است به آگاهی هم میهنان گرامی می رسانم.؛ حجت الاسلام و المسلمین آقای سید علی حسینی خامنه ای، آقای حبیب الله عسگر اولادی مسلمان، دکتر سید محمود کاشانی.

مصطفی تهرانی مدیر کل انتخابات وزارت کشور در گفت و گویی در همین زمینه اظهار داشت: تبلیغات پس از اعلام رسمی کاندیداها از سوی شورای نگهبان شروع شده و کمیسیون بررسی تبلیغات نیز کار خود را شروع می کند. به گفته وی کاندیداها می توانند از امکانات دولتی نظیر رادیو تلویزیون به صورتی که قبلا ذکر شده بود استفاده نمایند. وی همچنین گفت: از سوی وزارت کشور جهت کنترل هرچه بیشتر انتخابات بازرسینی به محل های اخذ رای اعزام گردیده اند برگه های رای گیری نیز چاپ و فرستاد شده است.(1)

 

نابودی یک گردان کماندویی دشمن

قرار گاه خاتم النبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد نیروهای اسلام یکشنبه گذشته به منظور انهدام قوای دشمن در جبهه های شمال غرب و از بین بردن منابع تغذیه گروهک های ضد انقلاب طی یک عملیات نفودی موفق شدند ضربات سنگینی به قوای دشمن بعثی وارد آورده و شمار قابل توجهی از آنان را به هلاکت برسانده یا زخمی کنند. در این عملیات بیش از 300 تن از قوای دشمن کشته و مجروح شدند و شماری نیز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. بر پایه این گزارش رزمندگان اسلام در یک عملیات نفوذی دیگر در قلب مواضع دشمن در شمال شرق کردستان عراق نیز موفق شدند یک گردان کماندویی از نیروهای دشمن را متلاشی کنند. همزمان ستاد تبلیغات جنگ نیز با صدور اطلاعیه ای از خبرنگاران خارجی خواست تا از مناطق آزاد شده در عملیات قدس بازدید کنند.(2)

 

تکذیب واردات داروهای تاریخ گذشته

واردات داروهای کهنه و تاریخ گذشته به کشور از سوی معاونت داروئی وزارت بهداری تکذیب شد. معاوت دارویی وزارت بهداری همچنین خرید پودر ضد اسهال (او-ا-اس) را از کشورهای بیگانه تکذیب کرد و در این رابطه اظهار داشت شرکت سهامی داروئی کشور تنها یک و نیم الی 2 میلیون بسته از این دارو خریداری کرده است.

دکتر نیک نژاد در گفت و گوئی ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: طی سال های اخیر هیچگونه داروی تاریخ گذشته وارد کشور نشده است ولی ممکن است داروهایی که توسط شرکت های وارد کننده در اختیار شرکت های توزیع کننده قرار گرفته است مدت زمان طولانی در انبار شرکت های توزیع کننده مانده باشد و هنگام عرضه به داروخانه ها تاریخ مصرف دارو گذشته باشد. وی گفت: در شرایط حاضر کلیه داروهایی که وارد کشور می شود از نظر کیفیت و قیمت و خصوصا تاریخ مصرف دارو مورد بررسی وزارت بهداری قرار می گیرد. وی تاکید کرد: رسما از کلیه داروخانه ها می خواهم که در صورت برخورد با داروی تاریخ گذشته مورد مذکور را به وزارت بهداری اعلام کنند.(3)

 

کسب مدال طلا در المپیک معلولان

جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی رشته پرتاب دیسک معلولین به مدال طلا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در مسابقات المپیک معلولین که در شهر استوک مندویل انگلیس آغاز شد امیر محجوب ملی پوش ایران در کلاس 5 پاراپلاژیک این رشته با پرتاب 020/32 متر علاوه بر کسب مدال طلا رکورد جدید این رشته را نیز از آن خود کرد. رکورد قبلی این رشته 088/31 متر بود. کویت و فرانسه در این رشته به ترتیب به مقام دوم و سوم دست یافتند. محجوب در رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه نیز شرکت خواهد کرد. محجوب 24 ساله و اهل تهران است وی همچنین در تیم والیبال معلولین جمهوری اسلامی ایران که اخیرا در کشور سوئد به مقام قهرمانی جهان رسید عضویت دارد. (4)

منابع:

1. کیهان، 9 مرداد 64، ص 2
2. اطلاعات، 9 مرداد 64، ص 2 و 4
3. کیهان، 9 مرداد 64، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 9 مرداد 64، ص 4

نظرات
CAPTCHA