روز شمار
اوقات شرعی
اندیشکده رند
azadi

97/4/25

آمریکا نمی‌تواند ایران را به خروج کامل از سوریه مجبور کند

یک اندیشکده آمریکایی ضمن یادداشتی اذعان کرد واشنگتن قادر نیست ایران را به عقب‌نشینی کامل از سوریه مجبور کند.

 

 

اندیشکده رند، ضمن یادداشتی تحت عنوان «اکنون وقت توافق در خصوص سوریه است»، اذعان کرد که ایالات متحده قادر نیست ایران را به‌طور کامل مجبور به خروج از سوریه کند.

در این یادداشت که به قلم «ساموئل چاراپ» و «جفری مارتینی» نوشته شده، اندیشکده رند ضمن طرح این ادعا که «دولت ترامپ به درستی به‌دنبال محدود ساختن نفوذ ایران در سوریه است»، اذعان شده که «اما خوب است این را بدانیم که ایالات متحده "نمی‌تواند" ایران را مجبور به یک عقب‌نشینی کامل [از سوریه] نماید.»

در ادامه این مطلب، نویسندگان ضمن اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به برخی پایگاه‌ها در سوریه که ادعا شده علیه اهداف ایرانی صورت می‌گیرند، نوشت: «اسرائیل فاقد برتری هوایی مطلق یا اطلاعات، ارزیابی و شناسایی لازم برای یافتن تمام واحدهای عملیاتی مرتبط با ایران در این کشور [سوریه] است.»

این جملات در حالی در یکی از یادداشت‌های اندیشکده رند منتشر شده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها بر خروج کامل ایران از سوریه تاکید کرده است.

ایران به تقاضای دولت قانونی سوریه و نظر به قراردادهای مشترک فی‌مابین، برای مقابله با گروه‌های مسلح تروریستی - تکفیری در سوریه حضور دارد.

چندی پیش، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در باشگاه والدای روسیه تاکید کرده بود که ایران به خواست واشنگتن، سوریه را ترک نخواهد گفت.

کلمات کلیدی:
اندیشکده رند
نظرات
CAPTCHA