روز شمار
اوقات شرعی
تکنوکرات‌ها نمی‌توانند مملکت را اداره کنند
azadi
96/7/15
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: اگر کسی تبعیت رهبران کفر را قبول کرد و دنباله‌رو آنها شد، مانند آنها خواهد شد. الآن یکی از کارهایی که غربی‌ها برای هجوم فرهنگی بر روی ما انجام می‌دهند این است که الگوهای خود را برای جوانان ما ترویج می‌کنند.
 
 
 
به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، آنچه در ادامه می‌خوانید متن بیانات آیت‌الله محسن اراکی، مدرّس خارج فقه و اصول در حسینیه شهداء قم است:
 
آیت الله اراکی در ابتدای بیانات خود با طرح این پرسش که چگونه است که مصیبت سیدالشهدا علیه‌السلام پس از این مدت طولانی هنوز دل‌ها را می‌سوزاند و اشک‌ها را جاری می‌کند، عنوان کرد: محبت و عشق کارساز است و از آن خیلی کار برمی‌آید رابطۀ عشق و محبت فاصله‌ها را برمی‌دارد. محبت یک نوع پل و رابطه بین عاشق و معشوق ایجاد می‌کند، این رابطه یک رابطۀ حقیقی است نه رابطه‌ای فرضی و توهمی و تخیلی. آنچه که مومنین را به این مجالس می‌کشاند این است که در دل و در اندرون شما یک رابطه برقرار می‌شود که گویا شما در صحنۀ کربلا هستید. یک خلائی را احساس می‌کنید و احساس می‌کنید که یک نیروی در درون شما یه کار می‌افتد و یک تشنگی و هیجانی است و تا در مجلس سیدالشهدا علیه‌السلام نیایید این هیجان و تشنگی فرونمی‌نشیند.
 
این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این موضوع که برای خدا دو نوع اطاعت وجود دارد، در تشریح این دو شکل از اطاعت و فرمانبرداری گفت: یک‌بار فرمان را اطاعت می‌کنم، چون این حق فرمانرواست و اگر اطاعت نکنم مرا را کیفر می‌کند، پس به این دلیل اطاعت می‌کنم یا اگر او را اطاعت کنم به من پاداش می‌دهد، بهشت نصیب کسی که این‌چنین اطاعت کند هم می‌شود. اما به یک‌شکل دیگر هم می‌توان اطاعت کرد؛ از امیرالمؤمنین علیه‌السلام روایت‌شده است که حضرت فرمود: «الهی مَا عَبَدْتُک خَوْفاً مِنْ نَارِک وَ لَا طَمَعاً فِی جَنَّتِک وَ لَکنْ وَجَدْتُک أَهْلًا لِلْعِبَادَةِ فَعَبَدْتُک»، یعنی به تو شناخت و معرفت یافتم. نتیجه این معرفت می‌شود که «أَنْتَ کمَا أُحِب» وقتی‌که تو را شناختم و به تو محبت و معرفت پیدا کردم دیدم که تو همانی هستی که می‌خواهم و من تو را دوست دارم چراکه تو از هرچه دوستدارم برتر هستی «وَ الَّذینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه» پس دل به تو بستم. در این صورت این رابطه‌ی عشق و عاشقیِ دوطرفه برقرار می‌شود و این بزرگ‌ترین جایگاهی است که مخلوقی در جهان آفرینش می‌تواند به آن دست پیدا کند. جایگاهی که معشوق خدا شود.
 
عضو خبرگان رهبری در ادامه پیرامون وظایف شیعیان و محبین اهل بیت (ع) بیان کرد: قرآن می‌فرماید که اگر شما عاشق خدا هستید باید تبعیت کنید. اگر از من تبعیت کنید، خدا شمارا دوست دارد. شیعه‌گری یعنی تبعیت از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، تشیّع به معنی پیروی از رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه آله و سلم است. بدون پیروی و پا جای پای رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گذاشتن و بدون دنبال‌روی از او این شعله‌ی عشق به دست نمی‌آید.
 
وی با اشاره به جریان فتح خیبر، علی (ع) را قهرمان این رابطه عاشقانه با خدا دانست و یادآور شد: این مدال اولین بار بر گردن علی ابن ابیطالب علیه‌السلام انداخته‌شده است؛ مدال یحبهم و یحبونه. رسول اکرم صلی الله علیه و آله وقتی خواست علی را معرفی کند فرمود: «لَأَدْفَعَنَّ الرَّایةَ غَداً إِلَی رَجُلٍ یحِبُّهُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ یحِبُ اللَّهَ وَ رَسُولَه» من پرچم را به دست کسی خواهم داد که خدا و رسول او را دوست دارند و او هم خدا و رسول را دوست دارد.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه محبت به دشمنان اهل بیت(ع) نیز بر شخصیت انسان تاثیر بسیاری خواهد داشت خاطرنشان کرد: اگر کسی تبعیت رهبران کفر را قبول کرد و دنبال‌رو آنها شد، مانند آنها خواهد شد. الآن یکی از کارهایی که غربی‌ها برای هجوم فرهنگی بر روی ما انجام می‌دهند این است که الگوهای خود را برای جوانان ما ترویج می‌کنند، کاری می‌کنند که جوانان ما آنها را دوست داشته باشند، این خیلی خطرناک است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اعتراف غربی ها بر ایجاد جنگ فرهنگی تمام عیار برای تسخیر جوانان عنوان کرد: این‌یک روایت است: «لَا تَلْبَسُوا لِبَاسَ أَعْدَائِی وَ لَا تَطْعَمُوا مَطَاعِمَ أَعْدَائِی وَ لَا تَسْلُکوا مَسَالِک أَعْدَائِی فَتَکونُوا أَعْدَائِی کمَا هُمْ أَعْدَائِی.»  وقتی می‌گویند مثلاً فلان غذای معروف آمریکایی را در ایران نیاورید، این موضوع یک دعوای سیاسی نیست. خود آمریکایی‌ها در تحقیقات خود می‌گویند که ما آفریقا را با مک‌دونالد فتح کردیم! همین غذا و یا مدل لباس پوشیدن به تدریج ارزش‌های غربی را در دل جوانان ریشه دار می‌کند.
 
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عشق؛ عاشق را بخشی از شخصیت معشوق می‌کند، گفت: لذا ائمۀ علیهم‌السلام می‌فرمایند: «شِیعَتُنَا مِنّا» شیعیان ما از ما هستند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «إِنَّکمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَی ذَلِک وَ لَکنْ أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَاد» حال که نمی‌توانید، پس کمکم کنید، پاک‌دامن باشید، پُرکار باشید، راست‌گو باشید، حرام‌خوار نشوید در اینصورت در همۀ کارهایی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام انجام می‌داده است شیعۀ علی می‌کنند. ما در این مجالس عاشورا که می‌آییم می‌خواهیم بخشی از شخصیت حسین بن علی علیهماالسلام شویم، یعنی می‌خواهیم شریک شهدای کربلا در شهادتشان باشیم.
 
وی با اشاره به فضیلت مادر بودن در اسلام و هجمه ای که غربی ها به این رکن اساسی جامعه کردند، بیان کرد: چرا خانه را در نظر ما بد جلوه داده‌اند و چرا گفته‌اند خانه زندان زن است؟ اگر همین زن به رستوران برود و در آنجا کار کند این کلفَتی نیست؟ اگر این خانم به هواپیما رفته و مهماندار هواپیما شود و برای مسافران خدمت کنند این کلفَتی نیست؟ اما اگر در خانه بنشیند و برای شوهر و فرزندانش یک‌خانه‌ی آرامی ایجاد کند، خدمت به خودش کند خدمت به فرزندش کند خدمت به شوهر خود کند، این کلفَتی است! ارزش‌ها را وارونه جلوه داده‌اند، عالی‌ترین مقوله جهان آفرینش انسان‌پروری است. مخترعان، مکتشفان، دانشمندان و خدمتگزاران بشر را ردیف کنید بعد یک مادری که دوتا فرزند خوب تربیت کرده است را هم کنار آنها بگذارید، این مادر از آنها برتر است. این بزرگ‌ترین کاری است که در عالم خلقت می‌توان انجام داد.
 
آیت الله اراکی در بخش پایانی سخنان خود بحث کنترل جمعیت را خیانت تکنوکرات‌ها دانسته و افزود: جنایتی در حق ملت ما کردند که این جنایت را حالا داریم متوجه می‌شویم. همان‌هایی که ادعای تخصص دارند، گفتند که جمعیت ما در حال انفجار است و تا چند سال دیگر ما نمی‌توانیم آنها را از لحاظ غذا تأمین کنیم. حال بگویید که اشتباه کردید؛ بگویید که تکنوکرات‌ها نمی‌توانند مملکت را اداره کنند، بگویید که تکنوکرات‌ها اشتباه کردند، هنوز هم اشتباه می‌کنند. برای ما 2030 را تجویز می‌کنید، ما که یک برنامۀ تحول آموزش‌وپرورش داریم چرا آن را اجرا نمی‌کنید؟ یک‌بار اشتباه کردید، دوباره اشتباه کردید، بازهم اصرار دارید؟!
نظرات
CAPTCHA