روز شمار
اوقات شرعی
تظاهرات مقابل «برج ترامپ» علیه تعرض به سوریه
azadi
96/1/19
صدها نفر از مخالفان تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، در نیویورک و مقابل «برج ترامپ» تجمع کردند؛ تجمعی که با سرکوب و بازداشت معترضان مواجه شد.
 
 
 
 
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به تجاوز نظامی آمریکا به پایگاه نظامی «الشعیرات» سوریه، صدها نفر از آمریکایی‌های مخالف جنگ در نیویورک تظاهرات اعتراضی بر پا کردند.
 
بامداد روز جمعه یک خبر در صدر خبرهای رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت: «حملات موشکی آمریکا از دو ناو مستقر در دریای مدیترانه به پایگاه الشعیرات سوریه».
 
دونالد ترامپ پس از این حمله با قرار گرفتن در برابر رسانه‌ها مدعی شد که آمریکا در پاسخ به حملات شیمیایی در «خان شیخون» این حمله را انجام داده است.
 
دولت و ارتش سوریه هرگونه دست داشتن در حملات اخیر شیمیایی در خان شیخون را بشدت رد کرده اما ادعاهای مخالفان سوریه همچنان ادامه دارد.
 
حمله نظامی آمریکا هرچند با استقبال اکثر جمهوریخواهان و همچنین دموکرات‌ها قرار گرفته، از مخالفان جنگ را به برپایی تظاهرات سوق داده است.
 
بر همین اساس، صدها نفر از مخالفان جنگ با تجمع در «میدتاون» نیویورک و همچنین در برابر «برج ترامپ»، اعتراض خود را به تجاوز نظامی به سوریه اعلام کردند.
 
معترضان ضمن سر دادن شعار، پلاکاردهایی با این نوشته‌ها در دست داشتند: «به سوریه حمله نکنید»، «عراق، لیبی، سوریه؛ جنگ‌های بی پایان برای امپراطوری».
 
مخالفان ضد جنگ با حضور گسترده نیروهای امنیتی آمریکا مواجه و طبق معمول معترضان با سرکوب نیروهای پلیس روبرو شدند.
 
خبرها حاکی از بازداشت چند تن از معترضان است و رسانه‌ها از بازداشت حداقل 2 نفر خبر داده‌اند.
نظرات
CAPTCHA