روز شمار
اوقات شرعی
همه كمالات در نماز است
azadi
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جشن بزرگ دانش و اقتدار كه به مناسبت فرارسیدن روز ملی فناوری هسته ای و میلاد حضرت زهرا(س) و به همت موسسه جوانان و خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی در محل سالن شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تمام كمالات در نماز است و كمالی نیست كه در نماز نباشد؛ ازدواج، همسرداری، شهادت، لقمه حلال، عدالت، آزادی، مردمی بودن و... كمال هستند و تمام این ها در نماز وجود دارد؛ اگر دختر و پسر ما یك نماز كامل بخوانند تمام كمالات در آن وجود دارد.
 
 وی در ادامه اظهار كرد: نوجوانی از من خواست خدا را برایش اثبات كنم، به اوگفتم «تو هستی؟» گفت «هستم»، گفتم «خودت را خودت ساخته ای؟»، گفت «نه»، گفتم «هر كسی كه تو را ساخته است اسمش خداست»؛ این اثبات وجود خدا در سه جمله كوتاه بود؛ یا در سفری به كره شمالی كه 20 میلیون كمونیست دارد و خدا را قبول ندارند، عكس طاووسی را دیدم كه خیلی بزرگ بود، گفتم عكس طاووس نقاش می خواهد، خودش خدا نمی خواهد؟
 
 رییس ستاد مركزی اقامه نماز ضمن اشاره به لزوم تقلید در مسائل دینی، پشیمان شدن انسان را نشانه كامل نبودن عقل و در نتیجه نیاز به هدایت از سوی پیامبران و ائمه دانست و افزود: تمام افرادی كه در كره زمین هستند تقلید می كنند، یعنی در كارها به كارشناس رجوع می كنند و در دین هم باید به كارشناس كه مراجع تقلید هستند رجوع كرد؛ همانطور كه پزشكان معصوم نیستند اما در سلامتی ما حرف آن ها حجت است، حرف ولی فقیه و مراجع هم حجت است چرا كه كارشناس هستند.
 
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پاسخ به این شبهه كه چرا در كشورهایی كه نماز اقامه نمی شود، پیشرفت بیشتر دیده می شود، گفت: همان دینی كه می گوید نماز بخوانید، می گوید علم بیاموزید و اگر به این دستور عمل نكنیم، به یكی از توصیه های دین عمل نكرده ایم و از طرفی كشورهای غربی هم كه بدون نماز خواندن پیشرفت كرده اند، به توصیه دیگر دین عمل نكرده اند.
 
 وی در پایان تصریح كرد: هر پدر و مادری كه پسر و یا دختر در آستانه ازدواج دارند منتظر لیسانس او نباشند و در نخستین فرصت آن ها را ازدواج دهند؛ در رابطه با شغل هم بدانید شغل دولتی كم است و حتی اگر تمام كارمندان هم بازنشسته شوند ظرفیت كم است از این رو آموزش و پرورش و دانشگاه های ما باید كاری كنند تا همه یك هنر داشته باشند.
نظرات
CAPTCHA