روز شمار
اوقات شرعی
هیلاری کلینتون گزینه مطلوب صهیونیستهاست
azadi

۹۵/۰۱/۲۲

کارشناس مسائل امریکا تصریح کرد: از آنجا که ساختار قدرت در امریکا مخالف هر گونه نقد به اسرائیل است بنابر این انتخاب مطلوب تر برای آنها نیز گزینه ای خواهد بود که از رژیم صهیونیستی حمایت کند.
 
 
 
قدسنا: دکتر فواد ایزدی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل امریکا در تشریح جایگاه رژیم صهیونیستی در دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت :  در حال حاضر چهار کاندیدا در انتخابات آمریکا، پروسه انتخابات درون حزبی را طی کردند و به این مرحله رسیدند ، این چهار نفر در بین جمهوری خواهان  "دونالد ترامپ" و "تد کروز" و در میان دموکرات ها " هیلاری کلینتون" و "برنی سندرز" هستد.
 
وی افزود : "تد کروز" یکی از چهره های صهیونیسم مسیحی است و با همان تفکرات صهیونیسم مسیحی ادبیات خود را در رابطه با رژیم صهیونیستی ارائه می دهد، ولی "دونالد ترامپ" کمی متفاوت است به این معنی که با این که از رژیم صهیونیستی  کاملا حمایت می کند ولی لزوما معتقد به ادبیات صهیونیسم مسیحی نیست و در سخنرانی های خود این گونه مطرح کرده است که می خواهد در رابطه با مباحث "صلح "  فعال شده و از ادبیات نتانیاهو پیروی نمی کند.
 
ایزدی ادامه داد: در مقابل جمهوری خواهان نامزدهای دموکرات  هستند که هیلاری کلینتون مهمترین آنها است، کلینتون از مجموعه سنتی حامی اسرائیل در درون حزب دموکرات می آید بنابراین بسیاری از محافظه کاران اعلام کردند ما از کلینتون حمایت می کنیم چون در نهایت دموکرات ها و  کلینتون را در اجرای سیاست های رژیم صهیونیستی موفق تر می دانند.
 
کارشناس مسائل امریکا در ادامه با اشاره به توانایی سنتی دموکرات ها برای ایجاد اجماع جهانی در دنیا تصریح کرد: مجموعه گروه هایی که از کلینتون حمایت می کنند اعلام کردند که وی بهترین کاندیدا برای پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی است، نو محافظه کاران معمولا جمهوری خواه هستند ولی از آنجایی که در این انتخابات چهره های نزدیک به نومحافظه کاران در درون حزب جمهوری خواه در انتخابات درون حزبی رای نیاوردند آنها متمایل به خانوم کلینتون شدند.
 
ایزدی گفت: نفر چهارم آقای سندرز متعلق به طیف چپ حزب دموکرات است، وی همچنین نقدهایی نسبت به فعالیت ها و عملکرد رژیم صهیونیستی دارد، ولی احتمال به قدرت رسیدنش  بسیار پایین است، در نهایت اگر به قدرت هم برسد ساختار قدرت در آمریکا نقد به اسرائیل را نمی پذیرد از این جهت خیلی فرق نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود، انتخاب هایی که وجود دارد بین بد و بدتر است یعنی انتخاب مطلوب تر هم در نهایت چهره ای خواهد بود که از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.
 
استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به طرح مباحثی درباره ایجاد تنش و اختلاف میان زامریکا و رژیم صهیونیستی گفت: این اظهار نظرها خیلی دقیق نیست ، ممکن است  اوباما و نتانیاهو با یکدیگر بر سر مواضعی اختلاف نظر داشته باشند ولی رابطه سنتی میان تل آویو – واشنگتن پابرجاست و به غیر از اختلافات تاکتیکی، در اصول و ستون پایه های استراتژیک اختلافی میان آنها وجود ندارد.
 
وی در ادامه افزود: حزب لیکود نزدیک تر به حزب جمهوری خواه است ولی "دونالد ترامپ"  را خیلی قبول ندارند. وی در حال حاضر رتبه یک را در میان جمهوری خواهان دارد، همچنین با ادبیاتی که دارد به شکل سنتی در درون آمریکا و رژیم صهیونیستی خیلی از ترامپ حمایت نمی کنند ، کروز هم همین حالت را دارد.
 
کارشناس مسائل امریکا گفت: به نظر می رسد هیلاری کلینتون هم در بین صهیونیست های آمریکا و هم در درون سرزمینهای اشغالی اولویت اول است و از وی حمایت می کنند.
 
ایزدی در ادامه با اشاره به این مسئله که هر انتخابی در آمریکا صورت گیرد اختلافات احتمالی با تل آویو تاکتیکی خواهد بود نه استراتژیک تصریح کرد: اینکه بعضا مشاهده می شود  اوباما اختلافاتی با اسرائیل دارد،  بدلیل آن است که وی در موضوعاتی خود را با جریانی در داخل رژیم صهیونیستی همراه کرده که شاید نقطه مقابل جریان حاکم در این رژیم قلمداد شود. مثلا در مورد توافق هسته ای اختلاف نظر بین صهیونیست ها وجود داشت، عده ای موافق توافق هسته ای بودند و اوباما خودش را همراه با این جناح کرد.
 
وی در پایان به قدسنا گفت: اگر بعضا اختلافی مشاهده می شود به این معنی نیست که اوباما می خواهد در مقابل صهیونیست ها قرار بگیرد، بلکه اوباما در راستای نظرات یک جناح از صهیونیست ها در مقابل جناح مقابل قرار می گیرد ، و در بعضی موارد هم هست که با صهیونیست ها اختلاف نظر دارد.
نظرات
CAPTCHA

ادمین نوشته است:
سلام ،حتما مطرح میشود و در صورت برگزاری اطلاع رسانی خواهد شد
تشکر
1395-08-20 12:23:28
حسام عباسی نوشته است:
سلام علیکم.ایام محرم را تسلیت عرض میکنم.از اخرین همایشی که موسسه همت کرد و تشکیل داد ماه ها میگذرد .احساس نمیکنید وقتش رسیده باشه یه همایش دیکه برگذار کنید.خواهشمندیم در خصوص ایران و امریکای لاتین هم همایشی برگذار نمایید.تشکر.
1395-07-17 19:40:34