روز شمار
اوقات شرعی
پرسش یک اقتصاددان از دولت در گفتگو با تراز:
azadi

95/1/25

شورای عالی اداری در ۲.۵ سال گذشته چند جلسه برگزار کرده است؟

تراز: ساسان شاه ویسی گفت: سوال این است که در طی ۲.۵ سال گذشته شورای عالی اداری چند جلسه برگزار کرده و خروجی جلسات این شورا برای کشور چه بوده است؟ در دولت های نهم و دهم نقدی که از روز اول از سازمان مدیریت وجود داشت این بود که این سازمان تبدیل به یک سازمان اشرافی شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تراز ، ساسان شاه ویسی اقتصاددان و استاد دانشگاه درباره ادغام برخی وزارتخانه ها در گذشته و لزوم ادامه این روند در پیش نویس برنامه ششم به خبرنگار تراز گفت: وقتی ما اصرار داریم برای ساماندهی نیروی انسانی، چابک سازی و بهسازی منابع انسانی و ساختارهای دولتی دست به ادغام وزارتخانه بزنیم باید به زمینه ها و شرایط این ادغام ها نیز توجه کافی داشته باشیم.

وی افزود: در دولت قبل برای این کار معاونت رئیس جمهور در حوزه امور اداری – استخدامی شکل گرفته و یا اداره امور کشور را به صورت مستقل تشکیل شد که اتفاقا در نهایت ، به خاطر نظارت و دلالت بر یکپارچه سازی و چابک کردن بدنه فربه دولت آن را تبدیل به یک حوزه معاونت کردیم.

وی ضمن صحیح خواندن این اقدام ادامه داد: این اقدام، حرکت مناسبی بود که بر اساس سیاست های کلی اداری کشور و در جهت صیانت از سرمایه انسانی در دولت گذشته شکل گرفت. اما در دولت یازدهم مجددا ادغام شدند ، یعنی حوزه برنامه ریزی با حوزه منابع انسانی ادغام شد.


شاه ویسی تصریح کرد: سوال این است که در طی ۲.۵ سال گذشته شورای عالی اداری چند جلسه برگزار کرده و خروجی جلسات این شورا برای کشور چه بوده است؟ در دولت های نهم و دهم نقدی که از روز اول از سازمان مدیریت وجود داشت این بود که این سازمان تبدیل به یک سازمان اشرافی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اشکال بعدی این بود که سازمان مدیریت سعی دارد خودش را بر سایر دستگاه ها تحمیل کرده و چه بسا بین دستگاه های دیگر چالش ایجاد کند. این اقتصاددان اظهار داشت: ضمن اینکه اقتدار اداری بی موردی برای خودش به وجود آورده که نه تنها به تصمیم گیری های آنی در حوزه اداری و برنامه ریزی  کمک نمی کند بلکه آنها را دچار یک بوروکراسی و فرسودگی می کند.


وی در ادامه ضمن انتقاد از ادغام برخی وزارتخانه ها به تراز گفت: بعد از گذشت چند سال از ادغام برخی وزارتخانه ها، پرونده جداسازی و تفکیک وزارت ورزش و جوانان یا بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن همچنان مفتوح است.

شاه ویسی در خاتمه تصریح کرد: امروز سازمان مدیریت و برنامه ریزی به سازمان مقتدری تبدیل شده که در شئون همه دستگاه ها دخالت می کند تا جایی که مشاهده می شود هیچ هماهنگی بین وزرای نیرو و نفت برای ادغام وزارتخانه آنها صورت نگرفته است.

نظرات
CAPTCHA