روز شمار
اوقات شرعی
خبرگزاری صدا و سیما :
azadi

مزیت های ایران برای تبدیل به قطب اقتصادی پرظرفیت انکارناپذیر است

دکتر ساسان شاه ویسی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: امروزه در راهبردهای خارجی کشورها قدرت اقتصادی از مولفه های اثرگذار است و هویت های جدید اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در سایه این مولفه شکل می گیرد.
 
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: آمریکاییها هم به دنبال دستیابی به عرصه های جدید اقتصادی به منظور جلوگیری از افول اقتصادی کشور خودشان هستند و به همین خاطر در خاورمیانه حضور خود را افزایش داده اند.
 
شاه ویسی گفت: آمریکا به دنبال استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشورهای منطقه پس از اطمینان از مدیریت منابع انرژی آنهاست و به همین خاطر حاضر شد پای مذاکره هسته ای با جمهوری اسلامی ایران بنشیند.
 
وی افزود: ایران علاوه بر اینکه یک قدرت اقتصادی است در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه از بالاترین ظرفیت اقتصادی نیز برخوردار است و به عنوان قطب اقتصادی منطقه به شمار می رود.
 
شاه ویسی گفت: صرفنظر از قدرت های نوظهور اقتصادی مانند چین و روسیه ، جمهوری اسلامی ایران هم به قدرت اقتصادی تبدیل شده است و هیچ کشوری حاضر نیست به خاطر منافع خود از این فرصت بگذرد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران 4 رکن سرمایه انسانی ، دانش ، قدرت اقتصادی و منابع طبیعی را دارد که از مزیت های لازم برای تبدیل به قطب اقتصادی پر ظرفیت محسوب می شود.
 
این اقتصاددان گفت: کشورهای دیگر منطقه مانند ترکیه و عربستان این موقعیت را ندارند و جهان روی ظرفیت اقتصادی ایران حساب باز کرده است.
 
وی افزود: دولت باید در دوره اجرای برجام از همه این ظرفیت ها به نفع توسعه شاخص های اقتصادی ایران استفاده کند و نباید فقط به کلید حضور خارجی ها و بهره مندی آنها از این منافع و منابع تبدیل شود.
 
شاه ویسی گفت:‌ باید همکاری های منطقه ای را با کشورهای همسود منطقه در چارچوب منافع ملی تعریف کنیم و تجارت برد - برد به این معنی نیست که دیگران 90 درصد سود ببرند و ما 10 درصد سود داشته باشیم بلکه زمانی تحقق می یابد که حداقل 50 درصد برد کنیم.
 
۱۳۹۴/۱۱/۲۵
کلمات کلیدی:
خبرگزاری,صدا و سیما,ساسان,شاه ویسی
نظرات
CAPTCHA