روز شمار
اوقات شرعی
فرانسه قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره حق حاکمیت سوریه را رد کرد
azadi

94/12/01

فرانسه در ساعات پایانی روز جمعه (به وقت تهران) قطعنامه پیشنهادی روسیه که خواستار احترام به حق حاکمیت ملی سوریه و محکوم کردن هر نوع تجاوز خارجی به خاک این کشور بود را رد کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرانسه، در ساعات پایانی روز جمعه به وقت تهران قطعنامه پیشنهادی روسیه که خواستار جلوگیری از تجاوز ترکیه به خاک سوریه بود را رد کرد. 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس ادعا کرد حمایت مسکو از نیروهای ارتش سوریه به تشدید «خطرناک» تنش‌ها در سوریه منجر شده است. 
 
«فرانسوا دلاتر»، نماینده فرانسه در شورای امنیت گفت: «با نوع خطرناکی از تحرکات نظامی مواجه هستیم که به آسانی می‌تواند از کنترل خارج شده و ما را وارد قلمرویی ناشناخته کند.»
 
روسیه روز جمعه با صدور پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواسته بود حق حاکمیت سوریه مورد احترام قرار بگیرد و تلاش کشورهای خارجی برای تجاوز خارجی به خاک این کشور متوقف شود. 
 
خبرگزاری رویترز گزارش داده مسکو پیش‌نویس قطعنامه‌ای کوتاه را در میان 15 عضو شورای امنیت توزیع کرد که در آن از افزایش خصومت‌ها در مرز ترکیه و سوریه و برنامه‌های احتمالی آنکارا برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ابزار نگرانی شده بود. در این سند، به نوشته رویترز، به طور مستقیم به نام ترکیه اشاره نشده بود. 
 
شورای امنیت روز جمعه برای بررسی این پیش‌نویس تشکیل جلسه داد. 
 
این قطعنامه که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده از شورای امنیت می‌خواست درباره گزارش‌های مربوط به ایجاد تشکیلات نظامی در مرز سوریه و انجام برخی فعالیت‌ها برای اعزام نیروی زمینی خارجی به خاک جمهوری عربی سوریه هشدار بدهد.
 
سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، قبل از رفتن به این نشست گفت که این قطعنامه آینده‌ای ندارد.
کلمات کلیدی:
فرانسه,قطعنامه,روسیه,سوریه
نظرات
CAPTCHA